Primavara….concedierilor!

Am fost “mustrat” ca nu scriu mai des pe acest Blog, dar am stat si am meditat caci e mai bine mai rar decat sa devin JURNALIST de profesie!:)

Astfel, nu pot sa nu remarc, cum inceputul acestei Primaveri …a mai adus o serie de Noutati in Domeniul Multinationalelor – CONCEDIERILE, incepute la aparitia zorilor CRIZEI acum se afla in plin avant, avant ce va scuti anumite companii  sa dea explicatii de “REDUCERI de PERSONAL” si astfel isi pot re-aranja pasii firesti pentru marirea Productivitatii Angajatilor! Intrebarea este pana UNDE si CAT!

Stim (sau macar banuim), cum in majoritatea Corporatiilor sunt “pozitii” chiar si de top, in care acei oameni sunt “Mortii Vii” adica acele persoane care a obisnuit Managementul firmelor ca ei sunt acolo si pot deveni indispensabili in cazul plecarii lor, sau chiar si mai rau, acele persoane de care s-a “UITAT”, si care oricat de dornice ar fi ele sa contribuie la PROSPERITATEA FIRMEI sunt trasi pe dreapta deoarece “SI-AU FACUT VEACUL”, iar persoanele demise , culmea, nu sunt de acest TIP! Se dau afara oameni de pe pozitii importante (chiar daca nu sunt decat suport pentru LANCEA companiei) si oameni care au tacut si si-au facut treaba! Cred ca acum cel mai important este sa Livram CIFRE (numere) de Persoane, caci da bine, nu? Peste tot, pe unde umblu, aud aceste scenete, si ma intreb daca sunt reale – toti si-au adus aminte ca trebuie sa faca COST CUTTING – chiar daca acesta este Principiul FUNDAMNENTAL in Afaceri!

Probabil, dupa cum se aude peste tot in aceste momente, in lumea Business-ului, lucrurile se vor reaseza iar perioada de mijloc sau de apus a acestei CRIZE este inca foarte departe – nu se vede nici macar “LUMINITA DE LA CAPATUL TUNELULUI” atat de necesara! Partea buna a acesteia probabil este ca: ne va face sa gandim mai simplu si cu mai multa CHIBZUIALA inaintea de a semna ceva Acte! 

Vom vedea cum va incepe aceasta PRIMAVARA! Pentru mine…cred ca e OK!

3 Responses to “Primavara….concedierilor!”

  1. lear129 says:

    Fara indentificarea pseudonimului ciudat de altfel pentru cel sau cei care citesc, continui sa provoc spre imbunatatirea sau atingerea perfectiunii artei dialogului indentificata ca si arta de eruditii invatacei din vremuri uitate chiar si de scrierile cunoscute astazi.
    In contextul haiducesc al actiunilor ce se desfasoara in cadrul unui organism viu sau muribund numit companie-sau persoana juridica- se desprinde un vechi proverb al indienilor SIUOX care spune asa(in traducere libera):” un indian prost este cel care calareste un cal mort, dar cel mai prost este cel care ii da pastile”. In contextul asta e clar ca foarte multe companii sunt moarte din punct de vedere economic(strict uitandu-ne la indicatori)- principalul fiind ROF- unii stiu la ce ma refer-si atunci de ce facem ce facem?, sau de ce nu am facut asta mai demult? pai cred ca e simplu-pentru ca nu am avut cultura decat de business pe crestere- cifra de afacere sau “turnover” ca sa fim in ton-nu am avut decat scoala vietii si aici ma refer la managerii care sunt in pozitii de cel putin 7-8 ani- in ultima vreme tot se fac scoli de management, dar sincer cate scoli au in acest moment strategii de criza-niciuna? ca sa fim realisti-nici macar nu stiu cum sa o apuce sau de unde? si ce sa mai, doar ei sunt profesori scoliti la Harvard, Stanford, Oxford sau MIT-si asta doar ca sa enumar cateva din cele mai prestigioase- sau ca sa arat ca mai citesc din cand in cand ziarele :). In esenta nu avem cultura de analiza pe costuri, nu avem instorie de asa ceva in Romania deoarece mai scriam undeva referitor la doza de naivitiate ce ne caracterizeaza ca si popor, asa ca mergem cu valul si facem ceea ce fac toti- reducem- pe ce principii?, cu ce argumente?, pe ce baze? pe ce scenarii de continuitate ale business-ului? ZERO BARAT. Insa unele companii au avut expati in conducerea executiva si……surpriza……si ei la fel de surprinsi ca si noi sau poate chiar mai rau.Dar acum toti managerii fac ceea ce au facut pana acum, invata din mers si cu siguranta multi vor supravietui si atunci sa vedeti publicatii si carti in Romania privind strategii de criza, principii si actiuni inovatoare. Cum de altfel au si aparut unii in ultima vreme care pe principiul ca au ceva CASH FLOW , sau mai bine zis doar CASH se indentifica in mari vizionari ai premizelor crizei si reusesc sa indentifice in trecut-acum vorbind-premizele clare pentru toata lumea ale crizei in prezenta desfasurare. Baietii sunt dusi bine dar nu atat ei ci cei care ii cred pentru ca ori nu au avut clar identificate proiectele de investire a banilor, ori s-au trezit tarziu si pana s-au hotarat a inceput nebunia pe plaiurile lui Nechifor LIPAN. Astfel traim cu bucurie momentele, le vom face fata deoarece in comparatie cu un razboi cu turcii in raport de 1:1000 asta e floare la ureche si totusi am ajuns pana aici. Cred ca e valabil anecdota in care Dumnezeu a dat fiecarei tari cate ceva, Romaniei totul si ca sa echilibreze balanta i-a dat si oamenii. In concluzie faceti ce simtiti si cum simtiti deoarece solutia nu exista, poveste similara nu exista, ele devin povesti odata cu fiecare actiune iar daca vor fi sau nu de succes eternitatea va avea grija de asta.

    O zi mai frumoasa ca ieri,

  2. Dorin C says:

    Nu stiu cine comenteaza astfel, dar o face bine printre Randuri! Este mare adevar, ca majoritatea Managerilor nu stiu decat “ONE WAY” si anume GROWTH!!! Din pacate, ca multe Business-uri din zilele noastre nimeni nu si-a imaginat (macar) ca exista si Reverse nu numai la Business-uri ci la toate! Daca stam sa ne gandim, nici nu aveau acei Manageri de unde sa stie si aceasta cale deoarece ei nu au prins-o din pacate, nicicand, fiind prea tineri intr-o economie prea Haotica! Idem si pentru acei EXPATI, deoarece si modelurile de Business erau prea vechi pentru a fi aplicate acum, dar in schimb le-au lipsit vorba celor BATRANI: Pune “CASH” deoparte pentru Zile negre! Acum este o harababura, fiecare se ia dupa cei mari, toti cred ca orice masura de constrandere luata acum ii ajuta pentru a trece aceasta etapa, dar neglijeaza, din pacate, un lucru FUNDAMENTAL oricarui model de Business – PIERDEREA CLIENTILOR! Acest fapt se intampla, cu o viteza foarte mare, iar in goana de supravietuire uita ceva: “MATCHING PRINCIPLE” ! Stii ce spun! Daca dintr-un Puzzle scoti o piesa din interior atunci risti sa nu-l mai faci nicicand decat daca il strici tot!

  3. lear129 says:

    CARPE DIEM

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.